Reklam fotoğrafları seçerken dikkat etmemiz gerekenler, kaliteli, net ve keskin fotoğraflar seçin. Tüketicilerin ilgisini çekmek için reklam tanıtım fotoğraflar seçerken, düşük çözünürlüklü, net olmayan ve anlaşılamayan fotoğraflardan uzak durmanız gerekir.
Bu fotoğraflar tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yapılan işin de özensiz olduğunu gösterecektir. Bu nedenle yüksek çözünürlüklü, net ve keskin bir biçimde ayrıntıları gösteren fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.
Görüntü kalitesinden ödün vermemeniz bu bakımdan haylice önemlidir. Ücretsiz stok görseller kullanıyor olsanız dahi, nitelikli ve yüksek çözünürlüğü bedava dağıttığı stok görsellerde bulunmakta. Bunları tercih etmeniz, reklam tanıtımlarınızın da performansını arttırmanıza yardımcı olacaktır.
Fotoğraflarınızda insan faktörünü ilk planda tutunuz
Tüketicilere ulaşabilmek ve onların kendilerini ürünlerinizde özdeşleştirebilmeleri için insan faktörünü ilk planda tutmaya özen gösterin. Fotoğraflarda bir veya birden çok insanın yer alması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenizi sağlar.
Mesajınızı iletmek için reklam tanıtım fotoğrafları seçerken, insanların yer aldığı ya da ürünlerinizi kullanan kişilerin bulunduğu fotoğraflara odaklanmayı tercih edebilirsiniz.
Hedef kitlenize uyumlu olacak insanları tercih edin.
Reklam fotoğrafları seçerken hedef kitlenizle uyumlu olabilecek insanları da kullanmayı tercih etmelisiniz. Hedef kitleniz bu fotoğrafları gördüğünde kendileri ile özdeşleştirebilmeliler. Kitlenin bir yakınlık hissedebilmesi için bu çok önemlidir. Bunu sunmadığınızda, reklam tanıtımlarınız hedef kitlenize çok fazla ifade etmeyecektir.
Metin olmadan da mesajınızı iletebilmelisiniz!
Fotoğraflarınız, görsel üstünde herhangi bir metin olmadan da mesajınızı iletebilecek şekilde olmalı. Öne çıkan mesajı görseldeki öğelerle ya da kişilerle verebilmeniz tüketicilerin dikkatini de çekmeyi başaracağı için onları tekrar bu görsele bakmaya yönlendirir.
Bunun beraberinde internet reklam tanıtımları haricinde, fiziki veya alışılmış kanallar üstünden yayınladığınızda reklam tanıtımlarınızın uzaktan bakıldığında da anlaşılabilmesi gerekir. Bu durumda da makaleler kullanmadan yalnızca görsel ile mesajınızı iletebilmeniz önemli.
Duyguları öne çıkartan fotoğraflar seçin
Reklam fotoğrafları, duyguları öne çıkarttığında daha etkili olmaya başlar. Tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekebilmek için duygulara yönelmeniz önemlidir. İnsanlar, duygulara daha fazla tepki verdikleri için, ürünlerinize yakınlık duymaları için insanlara bazı duyguları vermeniz gerekir. Bu noktada da insan faktörünü fotoğraflarınızda kullanmanız size bir avantaj sağlamaktadır. Ürünlerinizi ve reklam tanıtım mesajınızı bütünleştirecek duyguları yansıtan fotoğraflar seçerek, reklam tanıtımlarınızın performansını arttırabilirsiniz.
Bir amacı olmayan görselleri kullanmayın
Reklamlarınızdan geri dönüşüm almak için bir amacı olmayan sıradan fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Marka değerinizi düşürebilecek veya markanıza herhangi bir şey katmayacak sıradan görselleri kullanmanız, reklam tanıtım bütçenizi de boşa harcamanıza sebep olacaktır.
Fotoğraflarınıza arada makaleler ekleyin
Özellikle Facebook ve Instagram üstünde reklam tanıtım kampanyaları meydana getirirken, yalnızca görsel üstünde daha fazla bilgi sunabilmek için, görsellerin üzerine makaleler ekleyebilirsiniz. Bu platformlarda görseller üzerine metin eklerken %20 kuralına dikkat etmeniz gerekir. Bu kuralda, kullanmış olduğunuz metin, görsel yüzeyinin yalnızca %20’lik bir bölümünü kaplamasıyla ilgili. Bu oranın dışına çıktığınızda, reklam tanıtımınız onaylanmayabilir veya reklam tanıtımınızın toplam erişim rakamları düşebilir.
Reklam fotoğrafları üzerine metin eklerken, mesajınızı kısa tutmalı ve en önemli bilgiyi burada sunarak dikkat çekmelisiniz. Tasarımsal olarak da metin renginde 2 veya en fazla 3 renk kullanmalı ve tercih ettiğiniz renkler görselin üstünde öne çıkabilmeli. Bu durumda da arka plan rengi ile zıt renkleri seçmeniz önemli olacaktır.
Fotoğraflarda canlı renklere yönelin
Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onları fotoğrafa yönlendirmek için de canlı renkleri tercih etmeye çalışın. Canlı renkler göze çok daha iyi göründüğü gibi ürünü veya mesajınızı da çok daha iyi bir biçimde iletmenizi sağlar.